Tren de mare viteză de la Budapesta la Cluj

Ungaria vrea o linie feroviară de mare viteză  pe relația Budapesta – Cluj Napoca, decisă la nivel guvernamental în țara vecină. Compania NIF cere firmei care va câştiga licitaţia să aibă întâlniri periodice și să relaționeze cu reprezentanții organismelor competente din zona de planificare (Ungaria şi România), precum și cu persoanele de contact necesare pentru executarea contractului.  Durata contractului va fi de 540 de zile iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 februarie 2020. Distanţa dintre Cluj Napoca şi Budapesta este de circa 415 kilometri astfel că studiul ungurilor pentru 300 de kilometri ar putea viza exclusiv partea maghiară din viitoarea cale ferată de mare viteză. Rămâne de văzut dacă şi CFR Infrastructură va lansa la rândul său o licitaţie pentru secţiunea română a viitoarei linii de mare viteză. Un oficial maghiar a declarat în februarie 2018 la Bucureşti că există consens între Ungaria şi România pentru ca prima conexiune de tren de mare viteză tip TGV să se construiască între Budapesta şi Cluj-Napoca. Tronsonul CFR Oradea – Episcopia Bihor – Cluj-Napoca, care va face joncţiunea cu calea ferată de mare viteză către Budapesta ce a fost deja modenizat. Modernizarea tronsonului de cale ferată de la noi ar face posibil ca trenurile de călători să circule cu o viteză de până la 160 km/h, în vreme ce pe teritoriul țării vecine viteza să fie de 250km/h.Guvernul ungar aprobase un buget de un miliard de forinţi (circa 3 milioane de euro) pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru linia de cale ferată dintre Budapesta şi Cluj-Napoca. România vrea și ea  linia de mare viteză Viena – Budapesta – Bucureşti – Constanţa cu ramură Bucureşti – Sofia ca ca o prelungire a liniei Paris – Stuttgart – Munchen – Viena. Alte conexiuni de cale ferată ar fi  Timişoara – Cluj-Napoca, Craiova – Sofia, Timişoara – Belgrad.

Fii primul care comenteaza on "Tren de mare viteză de la Budapesta la Cluj"

Lasa un comentariu

Emailul dvs. nu se va publica.


*